Centrum Brna a cyklisté

 

Ulice Skrytá – Hradba z aut bránící nejen vjezdu cyklistů (od 17 do 9 hod ), ale i průchodu chodců 24h denně. Instalované sloupky – prosinec 2007 znemožňující vjezd aut vytvořily spíše nelegální parkovací místa. Pro cyklisty i chodce tedy zhoršení stavu, který zde vládl minimálně 25 let. Zábrany pro auta měly být asi instalovány v jiném místě – více do ulice Veselé. Podobná situace je i v jiných takto zašpuntovaných ulicích. Tato změna k horšímu se stala již za vlády SZ na radnici. Dají se takto vyfotit i 3 auta zaparkovaná vedle sebe. Pak je špunt dokonalý a těžko prostupný pro chodce natož pro cyklistu, nebo kočárek.

 

 

Ulice Solniční - v prosinci 2007 zcela nesmyslně umístěn zákaz vjezdů vč.  cyklistů , i když po asi 70 metrech mohou cyklisté jet (od 17 do 9 hod ). Město-Kocourkov. Hlavně že na rozbitých lampách pouličního osvětlení jsou přes léto instalovány koše na květiny za x- miliónů. Snad by bylo rozumnější nejprve opravit rozbité baňky a až zbudou peníze investovat do květin ?

 

 

 

Opačným směrem mohou cyklisté jezdit. Od sloupků dokonce celý den.

 

 

 

Ústí ul. Kobližné -Tam kde mohou cyklisté projíždět aspoň po část dne resp. spíše noci, tak je třeba jim do cesty vložit aspoň pár betonových skruží. Ty opět měly bránit autům ve vjezdu, ale takto se neděje – lze je i nákladním autem objet po chodníku a to z obou stran jak může každý mnohokrát za den vidět. Takže skruže zde vytváří jen bariéru o kterou zakopávají chodci a mohou se o ně zranit cyklisté , popřípadě velice zvyšují riziko kolize cyklista-chodec, chodec – auto, cyklista – auto. On málokdo čeká, že zpoza rohu po chodníku vyjede auto. Copak asi dělá paní Dubská (SZ), která tak razantně bojovala za odstranění betonových skruží se stromy před hl.nádražím – před volbami. Dnes sedí na radnici a asi nevidí to co dříve viděla , nebo snad právě tyto skruže bez stromů ( s plevelí ) okrašlují město? Asi ano – byly instalovány za její vlády.

 

ul. Kobližná - I když se zde dá projíždět pouze od 17 do 9 hod. tak doufám, že tento stav zůstane, že nedojde k úplnému zákazu, vždyť zásobovací auta sem mohou také v tuto dobu vjíždět, tak proč by nemohli projíždět cyklisté . Obrázek je z 6:30 hod. je vidět, že projíždějící cyklista na této ulici rozhodně nikoho neohrožuje. Doufám, že změna, která se řadu let připravuje na radnici nevykáže cyklisty pouze do několika vybraných ulic, ale že v době od 17 do 9 budou moci jezdit „všude“ jako nyní a vybranými ulicemi se bude dát projet po celý den.

 

 

 

ul. Jezuitská – tak takto by to mělo vypadat i jinde pokud opravdu je v zájmu radnice a vládnoucí (SZ) prosazovat možnost využívat k cestám do práce, škol apod. brňany kolo. Může zde vjíždět řada aut ( snad s povolením ) a zde i cyklisté. Proč to nejde v jiných ulicích ( nemyslím zrovna Českou ), ale třeba Masarykovu, už ano – vždyť jsou zde koleje pro tramvaj mnohdy využívány. Cyklista svoji šířkou zabere stejný prostor jako chodec. Pokud je ale donucen kolo tlačit, tak zabere už prostor jako dva chodci. Lepší tedy je ulicemi na kole projíždět.

 

 

ul. Rašínova i zde bývala možnost vjet na kole po celý den, bohužel při rekonstrukci na přelomu 2007/2008 značka zmizela a naštěstí se sem vrátila. Tato úprava umožňuje přijet cyklistům do blízkosti nám. Svobody po 24 hod.denně !

 

 

 

 

Malinovského náměstí- Dům umění – parkem by se dalo také bezpečně jezdit , kdyby zde nebyl opět zákaz vjezdů ( vyvolení opět mohou tudy jezdit i auty ). Co tak široký chodník rozdělit na dvě poloviny a jednu polovinu vyhradit cyklistům. Chodníky v tomto parku jsou dostatečně široké a pozemky jistě patří městu, takže vybudovat zde stezku pro cyklisty by nemusel být problém, stačilo by jen změnit a doplnit dopravní značení.

 

 

 

 

Malinovského náměstí - Opět zákaz vjezdů pro cyklisty, byť „vyvolení“ v autech zde mohou projíždět a dokonce i parkovat. Opět město Kocourkov - za zákazem vjezdu asi 70 m začíná pěší zóna, kde mohou cyklisté jezdit od 17-9 hod, avšak nemohou sem opět v tomto místě dojet. Opačným směrem jet ale mohou, aspoň že tak.