Zákazy vjezdů

Proč se ve městě vlastně umisťují na komunikace zákazy vjezdů všech vozidel  zn. B1

a nepoužívá se místo ní raději zákaz vjezdů všech motorových vozidel zn. B11 ?

Před 10-12 lety jsem takto oslovil primátora, aby se všude, kde je to jenom trochu možné umisťovaly značky B11 na místo B1. Jinými slovy všude, kde mohou jezdit do zákazu vjezdu auta s nějakými výjimkami ( doplňková značka pod zákazovou ), by měla být umožněna jízda cyklistům po celý den. Tenkrát se na pár místech značka B11 objevila – např.ul. Veselá, Rašínova. Bylo to ale na dlouhou dobu naposled.

Co dělají pro zlepšení politici

 Odpověď je jednoduchá NIC. Před volbami slibují a po následující 4. roky neudělají vůbec nic, snad proto aby před dalšími volbami měli opět očem žvanit ( jiné slovo zde nelze použít ) . Pro politiky všech stran je  lepší debatovat desítky let o cyklotrasách ( 1 km za několik miliónu), než podpořit drobné změny, které nejsou sice tak vidět, ale dokáží zlepšit situaci v místech, kde to lidi nejvíc bolí a to ihned a s malými náklady. Není potřeba se vymlouvat na výkupy pozemků a jiné nesmysly , tak jak to dělala ODS a nyní dělá SZ v koalici s ČSSD. 

 Řešení k rychlému zlepšení

 Pokud by někdo opravdu chtěl zlepšit rychle a s minimálními náklady dopravní situaci cyklistů v Brně ( zejména ve středu města ) , pak by musel zajistit průjezd cyklistů všemi místy, kde je nyní umístěna značka B1 s jakoukoliv dodatkovou tabulkou umožňující průjezd všemu možnému ( výjimky jako dopravní obsluha, MHD, apod. ) a v těchto místech nahradit značku B1 značkou B11. Opravdu nepochopím že mnoha místy mohou projíždět motorová vozidla, tramvaje apod. a cyklisté NE. Bohužel mezi 9-17 hod. jsou cyklisté vytlačeni z centra a na několika místech je tak město oficielně průjezdné pro cyklisty pouze po malém městském okruhu ! 


Všude kde mohou jezdit auta vyvolených s vyjímkami  by mohli jezdit i cyklisté bezpečněji!